top of page

פרח החיים - הסנסציה הגיאומטרית!

העולם הרחב של מציאות חיינו שופע צורות, גוונים, זנים ואינסופיות של קיום. ובתוך כל ה'יש' הנפלא הזה קיים דבר קסום הנקרא 'פרח החיים'.

זהו סמל, ידע צרוף ועתיק, יופי ושלמות בתוך צורה .

צורה שמתוך היותה אוניברסאלית הינה חוצת גבולות , עתיקה ומחדשת גם יחד, לא משתייכת לשום מקום, קבוצה או דת ועם זאת היא חלק מכל הקיים. "פרח החיים" הוא השם שקיבלה הצורה הגיאומטרית הקדושה.

המבנה הבסיסי הראשון הינו העיגול המרכזי, אשר אליו ומסביבו מתווספים שש עיגולים שביחד יוצרים את 'זרע החיים' – הלוגו של סטודיו דינר, אותו אנו מכנים 'ניצוץ החיים'.

צורה זו מורכבת ממעגלים הנתונים זה בתוך זה, זוהי פקעת אשר ממנה פורחים ומתפתחים החיים במעגלים סימטריים מושלמים של הוויה קדושה, המממשת את עצמה ואת שלמותה בכל רגע נתון. המעגלים הנוצרים זה אחר זה משתלבים במיזוג הרמוני ויוצרים אינסוף צורות חדשות . צורות וסמלים אלו מוערצים ומורמים אל מצב גבוה של קדושה בדתות ובתפיסות מיסטיות שונות לכל אורך ההיסטוריה.

שם נוסף ל'זרע החיים' הוא- תבנית ההתהוות/ דפוס ההיווצרות

The Genesis Pattern

כל דת ודרך מיסטית באנושות מוצאת את שורשיה ועומקה ב'פרח החיים' ובנגזרותיו.

פרח החיים ביהדות נותן מאורו ומתגלה בצורות וסמלים כגון : 'עץ החיים' הקבלי (עשרת הספירות), המלאך מטטרון (צורת –'קוביית מטטרון'), ימי בראשית ...

צורת 'זרע החיים' מורכבת משבע עיגולים כשבע ימי הבריאה, וכן חשוב לציין שהספרה 7 הינה גבוהה ובעלת עוצמה וקדושה ביהדות.

המלאך 'מטטרון' המסתורי מוזכר הן במסורת התלמודית ,מסורת הקבלה והן במאגיה ובמיסטיקה היהודית הקדומה. בכתבים קדומים של הקבלה נאמר שהמלאך מטטרון בנה את הקובייה מנשמתו.

מלבד ההתייחסות אליו בספרות המרכבה וההיכלות, ישנם גם מספר אזכורים של מטטרון בספרות התלמודית. האזכור הראשון מופיע בסיפור הנודע "ארבעה שנכנסו לפרדס", אשר מתאר בין השאר את חטאו של אלישע בן אבויה, שראה את מטטרון וחשב שמדובר באל או במקביל לו, ומטטרון נענש על כך במכות של אש. (מסכת חגיגה טו ע"א, מסכת סנהדרין לח ע"ב,מסכת עבודה זרה ג ע"ב).

עץ החיים בקבלה היהודית הוא תיאור של מבנה הבריאה, ומקומו של האדם ביחס ליקום ולאלוקים.

עץ החיים מתאר באמצעות עשרת הספירות את השתלשלות הזרע ממנו נבטו וצמחו כל הענפים המסמלים את החיים ואת היקום.

על-פי מסורות עתיקות, פרח החיים הוא הצורה הראשונה של חיים ביקום והוא נוצר ב"ריק הגדול" ממחשבתו של האל הבורא.

פרח החיים מככב בחפירות ארכיאולוגיות ביבשות אירופה ,אפריקה ,אסיה, וכן ברחבי העולם.

"פרח החיים העתיק ביותר נמצא במצרים, במקדשו של האל אוזיריס בעיר אבידוס. הוא חקוק בסלע גרניט וייתכן שהיה סמל העין של אל השמש הורוס, סמל לשלטונו היחיד של פרעה.

בתקופות מאוחרות יותר הוא נמצא בטורקיה, אירלנד, בריטניה, יוון ואף במזרח הרחוק בהודו, סין, טיבט ויפן.

בישראל נמצאו צורות של פרח החיים באחד מארמונותיו של המלך הורדוס, בפסיפסים המוצגים כיום במוזיאון ישראל ובמצדה.וכן נמצאו איזכורים של פרח החיים בבית כנסת עתיק שבגליל העליון.

מרתקת העובדה שכמעט בכל מקום ובכל התרבויות הוא נושא את השם פרח החיים. (התגלו שני שמות נוספים, פחות נפוצים מהשם פרח החיים, "שפת השקט" ו"שפת האור").

בהודו הוא נמצא במקדש הזהב, אמניסטר שבצפון, מקום קדוש לדת הסיקים, בפסיפס הנמצא ליד בריכת מים.

בסין נמצאו מוטיבים של פרח החיים בעיר האסורה בבייג'ינג, בכדור העומד תחת רגלו הימנית של שומר הסף המפורסם בדמות האריה (יש הטוענים שזו דמות לביאה)."

(מידע ארכיאולוגי מתוך- 'אפוק טיימס ישראל',מדע, פרח החיים המקודש- צורה גיאומטרית מושלמת).

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
bottom of page